Słownik

GS1 DataBar

Kody GS1 DataBar pozwalają na zakodowanie, oprócz numeru GTIN, dodatkowych danych w postaci jednego symbolu.

Danymi zapisanymi przy użyciu kodów GS1 DataBar mogą być:

  • masa towaru o zmiennej ilości,
  • numer seryjny,
  • oznaczenie partii produkcyjnej,
  • data ważności.

Innowacyjne kody GS1 DataBar — kiedy je stosować?

Znakowanie kodem GS1 DataBar może być stosowane wyłącznie po uzgodnieniu z odbiorcą detalicznym, który posiada infrastrukturę informatyczną do odczytu tego typu oznaczeń kodowych. Użycie GS1 DataBar jest szczególnie przydatne przy znakowaniu towarów o zmiennej masie w opakowaniach detalicznych (przechodzących przez kasę) oraz produktów świeżych np. gotowych dań, których data ważności jest krótka.

Zalety kodu GS1 DataBar

Kod GS1 DataBar jest innowacyjnym rozwiązaniem, które składa się na Globalny Język Biznesu. Do jego niezaprzeczalnych zalet należy:

  • duża pojemność informacyjna – kod kreskowy GS1 DataBar pozwala na przedstawienie większej ilości informacji (na podobnej powierzchni) niż kody kreskowe z rodziny EAN/UPC,
  • możliwość zakodowania ponad 100 różnych rodzajów informacji w postaci jednego symbolu na bardzo małej powierzchni,
  • odczytywanie przez te same czytniki co liniowe kody kreskowe.

Różne rodzaje kodów GS1 DataBar

Ze względu na gabaryty produktów oznaczanych za pomocą GS1 DataBar, można wskazać na różne wersje kodu. GS1 DataBar Limited umożliwia kodowanie produktów o małych gabarytach. Wysokość kodu jest w tym przypadku mniejsza i nie musi być on odczytywany przez skaner wielokierunkowy. Z kolei GS1 DataBar Expanded poza znakami numerycznymi obejmuje także litery alfabetu. Dzięki temu można umieścić dodatkowe informacje. Istnieje również kod GS1 DataBar spiętrzony oraz rozszerzony spiętrzony.

Jeśli poza kodem GS1 DataBar interesują Cię także inne wdrożenia, jakie zapewnia System GS1, sprawdź Kod Eksperta. Lektura naszego magazynu pozwoli dowiedzieć się więcej na temat tego, jak działa Globalny Język Biznesu i jakie rozwiązania warto zastosować w Twojej branży. Być może sporo korzyści przyniesie Ci na przykład wdrożenie GS1 SmartSearch?

 

W następnym numerze chętnie dowiem się o:

  • business case - 15
  • wywiady - 10
  • trendy i prognozy - 26
  • cyfryzacja - 13
Głosuję
Results

Witaj w ankiecie Ankieta

Twoje propozycje: